Nawigacja
bullet Strona G³ówna
bullet Dane teleadresowe
bullet Kadra
bullet Dokumenty szkolne
bullet Plan zajêæ
bullet Kalendarz
bullet Zajêcia na basenie
bullet Rada Rodziców
bullet Dla Rodziców
bullet Dla ucznia
bullet Nasz Patron
bullet Nasza baza
bullet Nasz sztandar
bullet Nasi absolwenci
bullet Nasze sukcesy
bullet Nasze osi±gniêcia sportowe
bullet Uczniowie na start
bullet Nasze klasy
bullet Rzecznik Praw Ucznia
bullet Samorz±d uczniowski
bullet Biblioteka
bullet Rekrutacja
bullet Zajêcia dodatkowe
bullet Artyku³y
bullet Sze¶ciolatki
bullet Odwozy
bullet ¦wietlica szkolna
bullet Gimnazjum
bullet Przedszkolaki na start
bullet Forum
bullet Linki
bullet Kontakt
bullet Nasze fotki
bullet Projekt - indywidualizacja nauczania


U¿ytkowników Online
Go¶ci Online: 2
Brak U¿ytkowników Online

Zarejestrowanch Uzytkowników: 32
Nieaktywowany U¿ytkownik: 1619
Najnowszy U¿ytkownik: Beata123

Kszta³cenie kompetencji uczniów 2018/2019
2. porozumiewanie siê w jêzykach obcych – zdolno¶æ do rozumienia, wyra¿ania i interpretowania pojêæ, my¶li, uczuæ, faktów i opinii w mowie i pi¶mie (rozumienie ze s³uchu, mówienie, czytanie i pisanie) w odpowiednim zakresie kontekstów spo³ecznych i kulturalnych (w edukacji i szkoleniu, pracy, domu i czasie wolnym) w zale¿no¶ci od chêci lub potrzeb danej osoby. Porozumiewanie siê w obcych jêzykach wymaga równie¿ takich umiejêtno¶ci, jak mediacja i rozumienie ró¿nic kulturowych. Stopieñ opanowania jêzyka przez dan± osobê mo¿e byæ ró¿ny w przypadku czterech kompetencji jêzykowych (rozumienie ze s³uchu, mówienie, czytanie i pisanie)
i poszczególnych jêzyków oraz zale¿ny od spo³ecznego i kulturowego kontekstu osobistego, otoczenia oraz potrzeb lub zainteresowañ danej osoby.

3. kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne. Te pierwsze obejmuj± umiejêtno¶æ rozwijania i wykorzystywania my¶lenia matematycznego w celu rozwi±zywania problemów wynikaj±cych z codziennych sytuacji. Istotne s± zarówno proces i czynno¶æ, jak i wiedza, przy czym podstawê stanowi nale¿yte opanowanie umiejêtno¶ci liczenia. Kompetencje matematyczne obejmuj± – w ró¿nym stopniu – zdolno¶æ i chêæ wykorzystywania matematycznych sposobów my¶lenia (my¶lenie logiczne i przestrzenne) oraz prezentacji (wzory, modele, wykresy, tabele). Te drugie odnosz± siê do zdolno¶ci i chêci wykorzystywania istniej±cego zasobu wiedzy i metodologii do wyja¶niania ¶wiata przyrody, w celu formu³owania pytañ i wyci±gania wniosków opartych na dowodach. Za kompetencje techniczne uznaje siê stosowanie tej wiedzy i metodologii w odpowiedzi na postrzegane potrzeby lub pragnienia ludzi. Kompetencje w zakresie nauki i techniki obejmuj± rozumienie zmian powodowanych przez dzia³alno¶æ ludzk± oraz odpowiedzialno¶æ poszczególnych obywateli.

4. kompetencje informatyczne – obejmuj± umiejêtne i krytyczne wykorzystywanie technologii spo³eczeñstwa informacyjnego (TSI) w pracy, rozrywce i porozumiewaniu siê. Opieraj± siê one na podstawowych umiejêtno¶ciach w zakresie technik informatycznych i komputerowych: wykorzystywania komputerów do uzyskiwania, oceny, przechowywania, tworzenia, prezentowania i wymiany informacji oraz do porozumiewania siê i uczestnictwa w sieciach wspó³pracy za po¶rednictwem Internetu.

5. umiejêtno¶æ uczenia siê to zdolno¶æ konsekwentnego i wytrwa³ego uczenia siê, organizowania w³asnego procesu uczenia siê, w tym poprzez efektywne zarz±dzanie czasem i informacjami, zarówno indywidualnie, jak i w grupach. Kompetencja ta obejmuje ¶wiadomo¶æ w³asnego procesu uczenia siê i potrzeb w tym zakresie, identyfikowanie dostêpnych mo¿liwo¶ci oraz zdolno¶æ pokonywania przeszkód. Kompetencja ta oznacza nabywanie, przetwarzanie i przyswajanie nowej wiedzy i umiejêtno¶ci, a tak¿e poszukiwanie i korzystanie ze wskazówek. Umiejêtno¶æ uczenia siê pozwala osobom nabyæ umiejêtno¶æ korzystania z wcze¶niejszych do¶wiadczeñ w uczeniu siê i ogólnych do¶wiadczeñ ¿yciowych, w celu wykorzystywania i stosowania wiedzy i umiejêtno¶ci w ró¿norodnych kontekstach – w domu, w pracy, a tak¿e w edukacji i szkoleniu. Kluczowymi czynnikami w rozwiniêciu tej kompetencji u danej osoby s± motywacja i wiara we w³asne mo¿liwo¶ci.

6. kompetencje spo³eczne i obywatelskie - to kompetencje osobowe, interpersonalne i miêdzykulturowe obejmuj±ce pe³ny zakres zachowañ przygotowuj±cych osoby do skutecznego i konstruktywnego uczestnictwa w ¿yciu spo³ecznym i zawodowym (szczególnie w spo³eczeñstwach charakteryzuj±cych siê coraz wiêksz± ró¿norodno¶ci±, a tak¿e rozwi±zywania konfliktów w razie potrzeby). Kompetencje te przygotowuj± do pe³nego uczestnictwa w ¿yciu publicznym, w oparciu o znajomo¶æ pojêæ i struktur spo³ecznych, poczuwanie siê
do aktywnego i demokratycznego uczestnictwa.

7. inicjatywno¶æ i przedsiêbiorczo¶æ oznaczaj± zdolno¶æ osoby do realizowania swoich pomys³ów. Obejmuj± one kreatywno¶æ, innowacyjno¶æ i podejmowanie ryzyka, a tak¿e zdolno¶æ do planowania przedsiêwziêæ i prowadzenia ich dla osi±gniêcia zamierzonych celów. Stanowi± one wsparcie dla indywidualnych osób, nie tylko w ich codziennym ¿yciu prywatnym spo³ecznym, ale tak¿e w ich miejscu pracy. Pomagaj± im uzyskaæ ¶wiadomo¶æ kontekstu ich pracy i zdolno¶æ wykorzystywania szans. S± podstaw± bardziej konkretnych umiejêtno¶ci i wiedzy potrzebnych tym, którzy podejmuj± przedsiêwziêcia o charakterze spo³ecznym lub handlowym. Powinny obejmowaæ ¶wiadomo¶æ warto¶ci etycznych i promowaæ dobre zarz±dzanie.

8. ¶wiadomo¶æ i ekspresja kulturalna to docenianie znaczenia twórczego wyra¿ania idei, do¶wiadczeñ i uczuæ za po¶rednictwem szeregu ¶rodków wyrazu, w tym muzyki, sztuk teatralnych, literatury i sztuk wizualnych.

Kalendarz

Rok

dziennik'

Klikaj±c w powy¿sz± grafikê otworzysz stronê z dziennikiem elektronicznym.


1%'
Szko³a nasza w roku 2015 przyst±pi³a do Fundacji Studenckiej „M³odzi-M³odym”, która zajmuje siê pozyskiwaniem pieniêdzy uzyskanych z jednego procenta podatku dochodowego. Dodatkowe informacje mo¿na uzyskaæ odwiedzaj±c stronê: Fundacji. Mi³o nam poinformowaæ rodziców uczniów naszej szko³y, ¿e kwota zebranych ¶rodków z 1 % podatku za rok 2015 wynosi : 262,42 z³, za rok 2016 wynosi: 121,95z³. Pieni±dze s± do dyspozycji RADY RODZICÓW z przeznaczeniem na potrzeby uczniów naszej szko³y. Bardzo dziêkujemy Rodzicom i Nauczycielom za wp³aty.

dziennik'


Bezpieczniki'

dziennik'


Galeria'

Sze¶ciolatki'

Sze¶ciolatki'
Logowanie
Nazwa U¿ytkownika

Has³o



Nie jeste¶ jeszcze naszym U¿ytkownikiem?
Kilknij TUTAJ ¿eby siê zarejestrowaæ.

Zapomniane has³o?
Wy¶lemy nowe, kliknij TUTAJ.



Sze¶ciolatki'
Shoutbox
Tylko zalogowani mog± dodawaæ posty w shoutboksie.

Ppiotreek
02/04/2014 19:58
1 kwietnia 2014 roku klasa 6 napisa³a sprawdzian szóstoklasisty



Copyright © 2007
z-BlueFlower Theme by zszywak
Powered by PHP-Fusion v6.01.19 © 2003-2005
5887551 Unikalnych wizyt