U¿ytkowników Online |
Go¶ci Online: 5
Brak U¿ytkowników Online
Zarejestrowanch Uzytkowników: 32
Nieaktywowany U¿ytkownik: 1616
Najnowszy U¿ytkownik: Beata123
|
|
We wtorek 21 pa¼dziernika 2014 roku uczniowie naszego Zespo³u uczestniczyli w ciekawej lekcji historii. Tematem przewodnim by³a Staro¿ytna Grecja. Wszyscy przenie¶li¶my siê na Olimp do siedziby greckich bogów. Mitologiê greck± przybli¿y³a nam grupa artystyczna, która zawita³a do naszej szkolnej spo³eczno¶ci. Z ciekawo¶ci± wys³uchali¶my informacji dotycz±cych zamierzch³ych czasów staro¿ytnej Grecji, niektórzy z nas mieli okazjê przekonaæ siê na „w³asnej skórze” jak ciê¿ko by³o walczyæ w owych czasach. Ta „¿ywa lekcja historii” na d³ugo zapadnie w naszej pamiêci. Na podstawie www.sp-krzesimow.pl.
Zdjêcia zobacz tutaj.
|
|
Król jesieni - ziemniak - fotoreporta¿ |
Relacja fotograficzna z Festynu rodzinnego w Me³gwi „¦wiêto Ziemniaka”. Zdjêcia zobacz tutaj.
|
|
"Król jesieni” – ziemniak. |
ZAPROSZENIE
Zapraszamy do udzia³u w festynie integracyjnym 26.10.2014 roku ( niedziela ) o godz.14.00 w Hali sportowej Zespo³u Szkó³ w Me³gwi - motywem przewodnim bêdzie „król jesieni” – ziemniak.
Na festynie bêd± stoiska z potrawami z ziemniaków, a tak¿e innymi produktami lokalnymi (ciastami, plackami, rêkodzie³em itp.). Stoiska i potrawy oceni i nagrodzi komisja. Inicjatywa bêdzie mia³a charakter otwarty. Ka¿dy bêdzie móg³ przyj¶æ i skosztowaæ regionalnych specja³ów, wzi±æ udzia³ w warsztatach i pos³uchaæ przy¶piewek lokalnych wykonawców.
W programie imprezy:
• Konkurs na najsmaczniejsze danie z ziemniaków i najpiêkniejsze stoisko regionalne;
• Warsztaty plastyczne dla dzieci wykorzystuj±ce ziemniaki(stemplowanie na koszulkach, torbach na zakupy i na papierze, rze¼bienie w ziemniaku, tworzenie zabawek-stworków);
• Konkursy, zabawy dla du¿ych i ma³ych z ziemniakami i o ziemniakach;
• Biesiada przy ognisku;
BARDZO SERDECZNIE ZAPRASZAMY.
|
|
Zajêcia dla chêtnych uczniów z klas IV –VI maj± na celu rozwijanie umiejêtno¶ci psychologicznych , integracja w grupie, kszta³towanie pozytywnych postaw.
Ramowy plan zajêæ:
I spotkanie:
- zapoznanie uczestników i wolontariuszy (speeddating),- opowiedzenie o wolontariacie, o Programie i o Fundacji,- zajêcia plastyczno - integracyjne (malowanie portretów, tworzenie historyjki, wielka scena teatru, zgadnij kim jestem).
II spotkanie:
- zajêcia relaksacyjne (odgadywanie emocji, rysunek z³o¶ci, stresu, zaznaczenie miejsca na rysunku cz³owieka- gdzie odczuwamy stres, relaksacja z wykorzystaniem autosugestii).
III spotkanie:
- zajêcia rozwijaj±ce komunikacjê (\"zadanie s³uchaj mnie\", \"to co mówisz jest niezwykle interesuj±ce\",\"lubiê swoj± szko³ê\", lubiê Ciê za..., podsumowanie zajêæ).
Kolejne zajêcia odbêd± siê w czwartki o godz.14.00 dnia 23.10 oraz 30.10.2014 roku. Wszystkich chêtnych uczniów serdecznie zapraszamy.
Zdjêcia zobacz tutaj.
|
|
Dzieñ Edukacji Narodowej 2014 |
„Nauczyciela u¶miech przyjazny,nagle dzieciêce stopi³ boja¼nie.
Rozgrza³, rozja¶ni³ ,rozpiêkni³ szko³ê. Nauczyciela u¶miech weso³y.
Swym Paniom, Panom za u¶miech taki, dziêkuj± dzisiaj wszystkie dzieciaki.”
Tymi s³owami uczniowie klasy III, w imieniu wszystkich uczniów naszej szko³y podziêkowali Nauczycielom za ich codzienny trud. Trzecioklasi¶ci przygotowali przedstawienie pt. „Ananasy z III klasy”, które obejrzeli Nauczyciele, zaproszeni na Uroczysto¶æ rodzice oraz uczniowie. Na zakoñczenie uczniowie klasy III wrêczyli Nauczycielom w³asnorêcznie wykonane jesienne zak³adki do ksi±¿ek.
Zdjêcia zobacz tutaj.
|
|
¯yczenia na Dzieñ Edukacji Narodowej 2014 |
Z okazji Dnia Edukacji Narodowej ¿yczymy wszystkim nauczycielom, pracownikom administracyjnym i pracownikom obs³ugi wielu sukcesów zawodowych i osobistych oraz przyjemnej, spokojnej i efektywnej pracy.
Samorz±d uczniowski.
|
|
I czê¶æ warsztatów dla uczniów klasy V |
Wielki fizyk Ernest Rutherford stwierdzi³ kiedy¶: „W nauce istnieje tylko fizyka, reszta to zbieranie znaczków pocztowych”. All science is either physics or stamp collecting. (ang.)
Czy to stwierdzenie jest s³uszne? - postaram siê wyja¶niæ o co mu chodzi³o.
Ernest Rutherford uwa¿a³, ¿e ca³± wiedzê o przyrodzie mo¿na bêdzie kiedy¶ wyprowadziæ z pewnej grupy podstawowych praw. Uwa¿a³, ¿e bêd± to prawa fizyki. Inne nauki zajmuj± siê jedynie zbieraniem (kolekcjonowaniem) informacji. Tylko fizyka mo¿e te informacje po³±czyæ w jeden spójny system i zrobi to kiedy¶, kiedy „po³knie” inne dziedziny wiedzy. To tyle je¶li chodzi o wyja¶nienie tytu³u projektu.
Wolontariuszki Marta i Magdalena przeprowadzi³y I czê¶æ warsztatów dla uczniów klasy V. Wyja¶ni³y uczniom na czym polega wolontariat, przeprowadzi³y zabawy integruj±ce grupê np.: Jeste¶ aktorem na wielkiej scenie, zrób tak bym zaklaska³…
Zdjêcia zobacz tutaj
|
|
„PROJEKTOR - wolontariat studencki” |
W ramach programu Polsko - Amerykañskiej Fundacji Wolno¶ci „PROJEKTOR - wolontariat studencki” uczniowie klasy V naszej szko³y wezm± udzia³ w nastêpuj±cym projekcie edukacyjnym:
"W nauce istnieje tylko fizyka, reszta to zbieranie znaczków."
Celem tego projektu jest zainspirowanie uczniów szko³y podstawowej naukami ¶cis³ymi poprzez ciekawostki i eksperymenty fizyczne.
Ramowy plan zajêæ:
* Spotkanie wolontariuszy z uczniami
* Omówienie idei wolontariatu
* Fizyczne parzenie herbaty
* Gra integracyjna
* Warsztaty fizyczne z elementami iluzji i matematyki
* Zajêcia z u¿yciem Generatora Van der Graaf\'a
Metody, gry, zabawy wykorzystane w trakcie zajêæ: zabawy integracyjne, pokazy i warsztaty fizyczne, iluzjonistyczne, matematyczne.
Chwila inspiracji: "Wyja¶nianie nowych zjawisk za pomoc± zjawisk ju¿ znanych jest najwiêksz± sztuk± fizyki teoretycznej."
|
|
Zajêcia organizacyjne z gimnastyki i akrobatyki pod nazw± Le Parkour dla uczniów klasy IV i V odbêd± siê w czwartek o godz.14.00, wszystkich zainteresowanych uczniów serdecznie zapraszamy. Zajêcia poprowadzi Mateusz Kawalec Absolwent AWF Bia³a Podlaska -instruktor gimnastyki i akrobatyki.
Grupa o nazwie Le parkour realizuje zajêcia ruchowe nie tyko zwi±zane ze swoj± nazw±. G³ówny nacisk podczas systematycznych æwiczeñ k³adziony jest na rozwój sprawno¶ci ogólnej. Ma on na celu rozwój wszechstronny w zakresie cech motorycznych: szybko¶ci, si³y, koordynacji, gibko¶ci, wytrzyma³o¶ci ogólnej. Wszystko to dostosowane jest do wieku jak i rozwoju psychomotorycznego uczestnika zajêæ. Podczas systematycznych æwiczeñ uczestnik zdobywa umiejêtno¶ci w zakresie akrobatyki oraz gimnastyki sportowej. Adept zajêæ wyposa¿any jest w wiedzê z zakresu asekuracji i samoasekuracji, krytycznej oceny w³asnych mo¿liwo¶ci oraz wiedzê teoretyczn± zwi±zan± z funkcjonowaniem w³asnego organizmu (praca serca, pomiar têtna, dba³o¶æ o w³asne cia³o itp.)
|
|
Szko³a promuj±ca zdrowie |
|
W roku szkolnym 2014/2015 nasza szko³a po raz kolejny bêdzie uczestniczy³a w programie „ Owoce i warzywa w szkole”. Program ten jest realizowany przez Agencjê Rynku Rolnego. Dziêki tej inicjatywie szko³y mog± aktywnie wp³ywaæ na nawyki ¿ywieniowe uczniów, a tak¿e propagowaæ w¶ród dzieci zdrowy styl ¿ycia, w tym w³a¶ciwe od¿ywianie. G³ównym celem programu jest zwiêkszanie ilo¶ci spo¿ywanych przez nie owoców i warzyw.
Polecamy naszym uczniom i ich rodzicom stronê programu : www.owocewszkole.org .Na tej stronie mo¿na znale¼æ wiele ciekawych informacji o programie, wiele cennych wskazówek wyczytaæ w zak³adce K¡CIK ZDROWIA.
Najm³odszym polecamy OWOCOWE GRY.
|
|
|
Klikaj±c w powy¿sz± grafikê otworzysz stronê z dziennikiem elektronicznym.
Szko³a nasza w roku 2015 przyst±pi³a do Fundacji Studenckiej „M³odzi-M³odym”, która zajmuje siê pozyskiwaniem pieniêdzy uzyskanych z jednego procenta podatku dochodowego. Dodatkowe informacje mo¿na uzyskaæ odwiedzaj±c stronê: Fundacji. Mi³o nam poinformowaæ rodziców uczniów naszej szko³y, ¿e kwota zebranych ¶rodków z 1 % podatku za rok 2015 wynosi : 262,42 z³, za rok 2016 wynosi: 121,95z³. Pieni±dze s± do dyspozycji RADY RODZICÓW z przeznaczeniem na potrzeby uczniów naszej szko³y. Bardzo dziêkujemy Rodzicom i Nauczycielom za wp³aty.
Logowanie |
Nie jeste¶ jeszcze naszym U¿ytkownikiem? Kilknij TUTAJ ¿eby siê zarejestrowaæ.
Zapomniane has³o? Wy¶lemy nowe, kliknij TUTAJ.
|
Shoutbox |
Tylko zalogowani mog± dodawaæ posty w shoutboksie.
|
|