Projekt PIERWSZE UCZNIOWSKIE DO¦WIADCZENIA DROG¡ DO WIEDZY
Dodane przez admin dnia Pa¼dziernika 20 2011 16:49:18
W naszej szkole ju¿ od stycznia 2011 roku realizuje siê III etap projektu "PIERWSZE UCZNIOWSKIE DO¦WIADCZENIA DROG¡ DO WIEDZY”, w ramach Programu Operacyjnego Kapita³ Ludzki.
Jego g³ównym celem jest wdro¿enie elastycznego modelu edukacji, dostosowanego do indywidualnych potrzeb i mo¿liwo¶ci uczniów, z wykorzystaniem nowatorskich metod i tre¶ci kszta³cenia. Wiêcej czytaj tutaj a zdjêcia zobacz tutaj.
Rozszerzona zawarto¶æ newsa
Adresatami podjêtych dzia³añ s± uczniowie klas pierwszych szkó³ podstawowych oraz ich nauczyciele, którzy wykazuj± siê aktywno¶ci± twórcz±. Nauczyciele realizuj±cy projekt zostali przeszkoleni, a klasy wyposa¿one w ¶rodki dydaktyczne, które stymuluj± rozwój uczniów.
Aktualnie w naszej szkole nauczycielem realizuj±cym projekt jest pani Urszula Cie¶la.
Projekt, jego cele, za³o¿enia i sposób realizacji, opieraj± siê na teorii inteligencji wielorakich Howarda Gardnera. Twórczy nauczyciel realizuje swój autorski pomys³, który nie jest ograniczony sztywnymi ramami programu nauczania. Dobór najw³a¶ciwszych sposobów oddzia³ywania na dziecko wynika ze znajomo¶ci profilu inteligencji ka¿dego ucznia, jego zainteresowañ i potrzeb. Integraln± czê¶ci± dzia³añ jest nawi±zanie ¶cis³ej wspó³pracy z rodzicami wychowanków. Praca z dzieæmi prowadzona jest podczas zajêæ obowi±zkowych oraz na zajêciach dodatkowych.
Wykorzystanie w praktyce teorii H. Gardnera pozwala uczniom na zdobywanie do¶wiadczeñ edukacyjnych i spo³ecznych na miarê ich mo¿liwo¶ci, zainteresowañ, uzdolnieñ i potrzeb. Umo¿liwia dzia³ania we wszystkich dziedzinach aktywno¶ci, a szczególnie:
1. jêzykowej (jêzyk ojczysty i obcy)
2. matematyczno - logicznej
3. przyrodniczej
4. wizualno-przestrzennej
5. muzycznej
6. ruchowej
7. interpersonalnej
8. intrapersonalnej
Okre¶lenie profilu inteligencji wielorakich dziecka podpowiada nauczycielom, rodzicom i opiekunom, jakie rodzaje zajêæ nale¿y zapewniæ dziecku w domu, w szkole i podczas zajêæ dodatkowych. Poznanie przez nauczycieli i rodziców profilu inteligencji dziecka przek³ada siê na sposób jego edukowania i oceniania, co daje szansê nie tylko dzieciom obdarzonym inteligencj± jêzykow± i matematyczno-logiczn±, ale tak¿e dzieciom z pozosta³ymi inteligencjami wymienianymi przez Howarda Gardnera.
Informacje pochodz± ze strony www.pierwszaki.eu oraz publikacji dotycz±cych teorii inteligencji wielorakich Howarda Gardnera.
Zdjêcia zobacz tutaj.