New Page 1
Nasza Ma³a Ojczyzna - Me³giew - gra terenowa
Cel: Przygotowanie m³odych ludzi do pe³nego, ¶wiadomego i aktywnego
udzia³u w ¿yciu spo³ecznym, w tym u¶wiadomienie im w³asnej roli w procesach
zachodz±cych w najbli¿szym otoczeniu.
Promowanie idei wolontariatu i patriotyzmu lokalnego.
Kszta³towanie umiejêtno¶ci wspó³pracy i wspó³zawodnictwa.
Grupa docelowa (wiek, liczba uczestników): Uczniowie gimnazjum (13-15
lat), oko³o 45 uczestników.
Ramowy plan zajêæ:
I. Zadanie wstêpne: Stworzenie grup oraz nazwanie ich.
Narysowanie Loga na koszulkach
II. Zadanie Sokole Oko: odnalezienie miejsc umieszczonych na fotografii
III. Zadania podstawowe:
1.Podatkowy zawrót g³owy
2.Gracja Segregacja
3.Gminna Skarbonka
4.Poczta Pantoflowa
5.W Labiryncie
6.Wespó³ Zespó³
7.Wspólna Decyzja
IV. Zadanie Awaryjne :
1.Lokalna Pamiêæ- szyfrowanie
V. Zadania Dodatkowe
1.Biblioteka
2.Ko¶ció³
3.Dom So³tysa
4.Przystanek Autobusowy
5.Sklep Spo¿ywczy
6.Muzeum
7.Tablica Pami±tkowa
8.Poczta
VI. Zadanie Bonusowe
1. Balonowy zawrót g³owy -ka¿da z dru¿yn ma swój kolor
balonów, które bêd± porozwieszanie po ca³ym terytorium gry. W ka¿dym
balonie uczestnicy znajd± pytania na które musz± odpowiedzieæ i umie¶ciæ
je na karcie zadañ bonusowych . Za ka¿de dobrze rozwi±zane pytanie mog±
zdobyæ po 2 pkt.
VII.
1.Zadanie Fina³owe- Trzy zespo³y , które zdoby³y najwiêksz±
ilo¶æ punktów podczas rozgrywki, przygotowuj± siê do wypowiedzi oraz
zareklamowania swojej grupy , nastêpnie przeprowadzone zostaj± wybory.
VIII. Zadanie na Po¿egnanie
1. ¯ywe Puzzle- uczestnicy otrzymaj± kartki z
nadrukowanymi literami , musz± tak siê ustawiæ aby utworzyæ has³o naszego
projektu \XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX\" ale nie mog± ze sob± rozmawiaæ.
IX. Poczêstunek
Uczestnicy gry wraz z wolontariuszami udaj± siê na poczêstunek
i razem podsumowuj± miniony czas.
Chwila inspiracji:
\"Nie pytajmy, co mo¿e zrobiæ dla nas ojczyzna.
Pytajmy, co my mo¿emy dla niej uczyniæ.\" J. F. Kennedy
|