New Page 2
- W Zespole dzia³a Rada
Rodziców Zespo³u.
- Zasady tworzenia Rady
Rodziców uchwala ogó³ rodziców (prawnych opiekunów) uczniów Zespo³u.
- Rada Rodziców w szczególno¶ci:
- Uchwala regulamin
swojej dzia³alno¶ci, który nie mo¿e byæ sprzeczny ze statutem Zespo³u.
- Mo¿e wystêpowaæ do
Rady Pedagogicznej i Dyrektora Zespo³u z wnioskami i opiniami dotycz±cymi
wszystkich spraw szko³y.
- W celu wspierania dzia³alno¶ci
statutowej szko³y Rada Rodziców mo¿e gromadziæ fundusze z dobrowolnych
sk³adek rodziców (prawnych opiekunów) uczniów oraz innych ¼róde³.
Zasady wydatkowania funduszy zgromadzonych przez ww. organ szko³y okre¶lone
s± w regulaminie dzia³alno¶ci Rady Rodziców Zespo³u.
- Dyrektor zapewnia Radzie
Rodziców organizacyjne warunki dzia³ania oraz stale z ni± wspó³pracuje.
- Sk³ad Rady Rodziców:
- W Zespole – po
trzech przedstawicieli rad oddzia³owych, wybranych w tajnych wyborach
przez zebranie rodziców uczniów danego oddzia³u.
- Wybory przeprowadza siê
na pierwszym zebraniu rodziców w ka¿dym roku szkolnym.
- Rada Rodziców uchwala
regulamin swojej dzia³alno¶ci, w którym okre¶la w szczególno¶ci:
- Wewnêtrzn± strukturê
i tryb pracy rady.
- Szczegó³owy tryb
przeprowadzania wyborów do rad.
- Rady Rodziców mog±
porozumiewaæ siê ze sob± ustalaj±c zasady i zakres wspó³pracy.
- Kompetencje Rady Rodziców:
- Rada Rodziców mo¿e
wystêpowaæ do Dyrektora i innych organów Zespo³u, organu prowadz±cego
Zespó³ oraz organu sprawuj±cego nadzór pedagogiczny z wnioskami i
opiniami we wszystkich sprawach dotycz±cych Zespo³u.
- Uchwalanie w
porozumieniu z Rad± Pedagogiczn± (w wypadku braku Rady Rodziców uchwala
Rada Pedagogiczna):
·
Programu Wychowawczego Zespo³u obejmuj±cego wszystkie tre¶ci i
dzia³ania o charakterze wychowawczym skierowane do uczniów, realizowanego
przez nauczycieli,
·
Programu Profilaktyki dostosowanego do potrzeb rozwojowych uczniów
oraz potrzeb danego ¶rodowiska, obejmuj±cego wszystkie tre¶ci i dzia³ania o
charakterze profilaktycznym skierowane do uczniów, nauczycieli i rodziców
(prawnych opiekunów).
- Je¿eli Rada Rodziców w
terminie 30 dni od dnia rozpoczêcia roku szkolnego nie uzyska porozumienia
z Rad± Pedagogiczn± w sprawie programu, o którym mowa w ust 9 pkt B lit.
a lub b, program ten ustala Dyrektor Zespo³u w uzgodnieniu z organem
sprawuj±cym nadzór pedagogiczny.
- Program ustalony przez
Dyrektora Zespo³u obowi±zuje do czasu uchwalenia programu przez Radê
Rodziców w porozumieniu z Rad± Pedagogiczn±.
- Zasady wydatkowania
funduszy Rady Rodziców okre¶la regulamin.
- Zasady wspó³dzia³ania
organów Zespo³u oraz sposoby rozwi±zywania sporów miêdzy nimi.
- W przypadku
zaistnienia konfliktu miêdzy organami Zespo³u ustala siê nastêpuj±cy
sposób ich rozwi±zywania w drodze mediacji przy udziale:
·
wychowawcy,
·
Komisji Wychowawczej,
·
Komisji Pojednawczej,
·
Dyrektora Zespo³u,
·
organu sprawuj±cego nadzór.
b.
W sk³ad Komisji Pojednawczej wchodz±:
·
przewodnicz±cy – przedstawiciel Rady Pedagogicznej,
·
wiceprzewodnicz±cy - przedstawiciel Rady Rodziców,
·
cz³onkowie - po dwóch przedstawicieli z ka¿dego organu dzia³aj±cego
w Zespole.
c.
Przedstawiciele organów Zespo³u wybieraj± cz³onków Komisji
Pojednawczej w g³osowaniu jawnym na jeden rok szkolny w razie zaistnienia
konfliktu.
d.
Posiedzenia Komisji Pojednawczej zwo³uje jej przewodnicz±cy na
wniosek Dyrektora Zespo³u.
e.
Komisja Pojednawcza po rozpoznaniu sprawy kieruje wnioski na pi¶mie
do Dyrektora Zespo³u.
f.
Trybu, o którym mowa w przepisach poprzedzaj±cych, nie stosuje
siê do postêpowañ uregulowanych odrêbnymi przepisami, w szczególno¶ci w
sprawach:
·
odpowiedzialno¶ci dyscyplinarnej,
·
odpowiedzialno¶ci porz±dkowej,
·
sporów ze stosunku pracy w zakresie objêtym w³a¶ciwo¶ci± s±dów
pracy.
g.
Dyrektor Zespo³u powo³uje Komisjê
Wychowawcz±.
h.
Komisjê Wychowawcz± tworz±:
·
pedagog szkolny,
·
rzecznik praw ucznia,
·
nauczyciele ¶wietlicy,
·
wychowawcy klas I-III szko³y podstawowej,
·
wychowawcy klas IV-VI szko³y podstawowej,
·
wychowawcy klas I- III gimnazjum.
i.
Do zadañ Komisji Wychowawczej nale¿y:
·
udzielanie pomocy w rozwi±zywaniu konfliktów w relacji uczeñ
– uczeñ, nauczyciel – uczeñ, nauczyciel – rodzic,
·
udzielanie pomocy rodzicom i nauczycielom w rozwi±zywaniu
trudnych sytuacji i problemów wychowawczych,
·
rozpoznawanie potencjalnych mo¿liwo¶ci oraz indywidualnych
potrzeb uczniów,
·
rozpoznawanie przyczyn trudno¶ci w nauce i niepowodzeñ
szkolnych,
·
wspieranie uczniów z wybitnymi uzdolnieniami,
·
diagnozowanie ¶rodowiska uczniów,
·
zapewnianie uczniom ró¿nych form pomocy materialnej,
planowanie i realizacja dzia³añ profilaktycznych.
|